Tuesday

kita ni selalu belajar benda yang baru. kita juga saling melengkapi antara satu sama lain. aku tak suka la bila orang pandang rendah dekat course yang aku amik nih memandangkan dia tak se gah course yang lain-lain contohnya kedoktoran ke, farmasi ke, peguam ke etc. memang la aku tak nafikan course yang tuh semua orang tahu aka famous giler kan dan sedia maklum konteks pembelajarannya pun tough.

tapi kan aku dah cakap kita saling melengkapi antara satu sama lain. takkan la kau nak suruh doktor yang nilai harga rumah kau, mesti la kau upah valuer and takkan kau nak suruh si valuer rawat orang sakit jantung. kan tak masuk akal namanya tuh. kadang-kadang si lembab pun pandai menilai dari orang yang bijak bestari.

contohnya lah, kau dengar orang tuh belajar pertukangan kayu. mesti la ada orang rasa yang "ehh, mende jadah tuh? boleh survive ke nanti?" i mean like serious shit, kau tak belajar apa yang orang tuh belajar jadi jangan la sesuka hati kau nak menilai nilai.

kejayaan seseorang pada masa hadapan bergantung kepada diri sendiri jugak kan. kau jadi doktor tak semestinya kau kaya raya bila kau kerja nanti but still aku rasa kau akan berjaya la kot. mana la tahu orang yang amik pertukangan kayu nih pada masa akan datang jadi kaya raya siap boleh beli bently macam ac mizal. siapa je yang tahu.

jadi jangan nak sibuk sokseksoksek kondem-kondem pasal apa yang orang belajar. act, takde benda yang senang dalam dunia ni melainkan kau berusaha sendiri.

No comments: